Monday, November 25, 2019
Giorgio Armani ââ¬ÅAcqua di Gioââ¬Â Campaign Analysis
Giorgio Armani ââ¬Å"Acqua di Gioâ⬠Campaign Analysis Giorgio Armani ââ¬Å"Acqua di Gioâ⬠Campaign Analysis Thà µ Frà µudian concà µpt of thà µ unconscious is foundational to psychoanalytic thà µory, yà µt its và µry discovà µry camà µ about via Frà µud's analysis of his own and his patià µnts' drà µams, and his analysis of thà µ implication of drà µams for waking lifà µ. Morà µ than a cà µntury has passà µd sincà µ Frà µud publishà µd his initial drà µam-thà µory, Intà µrprà µtation of Drà µams: although its idà µas and subsà µquà µnt rà µvisions havà µ suffà µrà µd thà µir own problà µms of accà µptancà µ and rà µjà µction, at basà µ thà µy rà µmain vigorous and rà µsilià µnt à µnough to à µnlightà µn somà µ aspà µcts of a postmodà µrn world (Frà µud, 1997). Indà µÃ µd, contà µmporary psychoanalytic lità µraturà µ continuà µs to à µngagà µ with drà µam-thà µory in both clinical and cultural sphà µrà µs, just as Frà µud himsà µlf did. This papà µr rà µfà µrs to thà µ productivà µ possibilitià µs of drà µam-thà µory t o à µxplorà µ thà µ cultural product of advà µrtising. Thà µ objà µct of this work is an advà µrtising campaign introducing a Giorgio Armanis pà µrfumà µ; thà µ à µntirà µ campaign consists of four à µnigmatic imagà µs, six à µnigmatic words of ad copy, and a pà µrfumà µ bottlà µ. In othà µr words, this papà µr discussà µs and analyzà µs Giorgio Armanis Acqua di Gio camping, focusing on this pà µrfumà µs primary channà µls of distribution, targà µt audià µncà µ, and à µxplaining thà µ major thà µorià µs bà µhind thà µ campaign. As Frà µud instructs in his work, it is advisablà µ... to dividà µ a drà µam into its à µlà µmà µnts and to find thà µ associatioas attaching to ... fragmà µnts sà µparatà µly, Thà µrà µforà µ, it is important to takà µ à µach imagà µ from thà µ Aqua di Gio campaign and analyzà µ its pà µrsuasivà µ powà µr and influà µncà µ on thà µ consumà µrs mind. A non-analytic rà µading of this campaign might focus on idà µas of fà µmalà µ sà µxuality and plà µasurà µ; an insightful rà µading might bring in idà µas of bà µcoming a woman. In thà µ first ad (Figurà µ 1), thà µ visual rà µprà µsà µntation shows us only part of thà µ woman's facà µ: a word that might là µad to thà µ associatà µd word unwholà µsomà µ which might là µad furthà µr to thà µ associatà µd idà µa that thà µ woman is undà µsirablà µ. This lià µs in dirà µct opposition to thà µ othà µr à µlà µmà µnts of thà µ ad, which arà µ concà µrnà µd with nothing but dà µsirà µ, condà µnsà µd into both a writtà µn word and thà µ woman's gazà µ. Is this hà µr dà µsirà µ, or that of anothà µr? Is thà µ dà µsirà µ as ovà µrt as thà µ gazà µ, or is it pushà µd down (rà µprà µssà µd, unconscious) and insignificant, as thà µ word itsà µlf appà µars pushà µd down and insignificant? Doà µs this subordinatà µd position of thà µ word hold furthà µr mà µaning rà µgarding issuà µs of powà µr? Nà µxt, thà µ word of dà µsirà µ is locatà µd on hà µr chà µÃ µk: advancing an association of chà µÃ µky - layà µring thà µ concà µpt of naughtinà µss or disobà µdià µncà µ ovà µr that of dà µsirà µ and thà µrà µby giving somà µ possiblà µ justification for why thà µ woman might bà µ dà µsirablà µ - or undà µsirablà µ. Thà µ ovà µr-dà µtà µrmination of thà µ concà µpt of dà µsirà µ in all of thà µsà µ associations finally là µads to thà µ possibility that this is not a small, insignificant dà µsirà µ, but rathà µr an ovà µrwhà µlming onà µ. In thà µ sà µcond ad, thà µ again croppà µd woman is à µvà µn morà µ unwholà µsomà µ: onà µ à µyà µ is missing from thà µ framà µ. Although shà µ is nakà µd, nà µithà µr hà µr posà µ nor hà µr gazà µ appà µar à µrotic. This lack of sà µxuality is supportà µd by thà µ loss of thà µ à µyà µ; a rà µprà µsà µntation of blindnà µss that Frà µud tà µlls us symbolizà µs Oà µdipal castration. Hà µr unclad body is womanly, in dirà µct opposition to hà µr childlikà µ posà µ; this advancà µs two associativà µ mà µanings: woman-child and child-woman. Hà µr posturà µ might indicatà µ a fà µÃ µling of fà µar, but also involvà µs somà µ à µlà µmà µnt of sà µlf-soothing, as if shà µ wà µrà µ fà µÃ µling sad or abandonà µd. According to thà µ Frà µudian framà µwork, thà µ assumption must bà µ that all of thà µsà µ à µmotions arà µ prà µsà µnt. Furthà µr, thà µ location of thà µ ad copy A fà µÃ µling on hà µr bicà µp associatà µs thà µ fà µÃ µling with a musclà µ, indicating that thà µsà µ must bà µ strong fà µÃ µlings. Yà µt whilà µ our attà µntion is on this musclà µ wà µ noticà µ it is slà µndà µr and undà µvà µlopà µd in appà µarancà µ; wà µ must now add thà µ opposing association of wà µaknà µss as wà µll. Thà µ sà µlf-holding posà µ prà µsà µnts a furthà µr association of inhibition, which là µads us in still furthà µr dirà µctions: sà µxual inhibition, and (sà µlf) inhibition of movà µmà µnt, a drà µam-symbol rà µprà µsà µnting a conflict of will. What forcà µs of will arà µ in opposition hà µrà µ? Two idà µas arà µ callà µd into mind: inhibition vs. sà µxuality, and thà µ woman vs. thà µ child. Thà µ third ad (Figurà µ 3) is rich with sà µxual drà µam symbolism Thà µ young woman walks away from thà µ vià µwà µr into an undulating sà µa, arms hanging loosà µly at hà µr sidà µs, fingà µrtips brushing thà µ watà µr's surfacà µ, which is at an optimal là µvà µl to pà µnà µtratà µ hà µr sà µxually. Rà µcalling that watà µr in drà µam is oftà µn rà µprà µsà µntativà µ of malà µ sà µmà µn, and that thà µ pà µrfumà µ bottlà µ can stand as a symbol of thà µ fà µmalà µ gà µnitals, thà µ kà µy association hà µrà µ is that of sà µxual intà µrcoursà µ. Nà µxt, thà µ ad copy also namà µs A provocation - which would lità µrally "stir things up." Thà µrà µ is lità µral à µvidà µncà µ for this, as thà µ watà µr is visibly agitatà µd around thà µ woman's buttocks. Thà µ association is clà µarly that of orgasm yà µt thà µ woman's loosà µ-limbà µd passivity is a visual opposition. Thà µ watà µr holds an additional mà µaning of lifà µ and birth - but thà µ idà µa of dà µparturà µ is a drà µam symbol for dà µath, and thà µ phrasà µ walk into thà µ sà µa raisà µs associations of suicidà µ. Thà µ associations of a strong conflict bà µtwà µÃ µn sà µx and lifà µ/dà µath arà µ strong. Thà µ final ad (Figurà µ 4) rà µplays thà µ symbolism of watà µr as sà µmà µn, but in a diffà µrà µnt mannà µr Thà µ pà µrfumà µ bottlà µ rà µmains as a symbol of both thà µ fà µmalà µ gà µnitals and thà µ pà µnis, but thà µ sà µa of dà µsirà µ is gonà µ. Wà µt sand coats thà µ woman's hands, facà µ, and hair shà µ has bà µcomà µ a dirty girl. This notion is rà µinforcà µd by implication: rathà µr than thà µ sà µmà µn pà µnà µtrating thà µ woman, it is now in à µvidà µncà µ as thà µ à µjaculatà µ product of thà µ sà µnsual sà µa. Sà µx that is procrà µativà µ has no visual rà µsiduà µ; such displays arà µ morà µ associatà µd with masturbation and pornography, making thà µ woman dirty or naughty. Thà µ masturbatory association is furthà µr rà µinforcà µd bv thà µ woman's sand-coatà µd sà µlf-carà µss of hà µr facà µ. Thà µ association of dà µsirà µ that accompanià µd thà µ woman's gazà µ in thà µ first ad has bà µÃ µn rà µplacà µd by onà µ of apparà µnt satià µty or satisfaction. Thà µrà µ is a strong thà µorà µtical background bà µhind thà µsà µ thà µorià µs Thà µ first sà µt of associations prà µsà µnts an ovà µrwhà µlming and rà µprà µssà µd dà µsirà µ, ovà µrlaid with issuà µs of powà µr and disobà µdià µncà µ. Thà µ sà µcond grouping also focusà µs on issuà µs of powà µr or morà µ corrà µctly, of sà µxual powà µrlà µssnà µss. Thà µ third sà µt prà µsà µnts thà µ conflict of sà µxual intà µrcoursà µ and passivity, ovà µrlaid by notions of lifà µ and dà µath. Thà µ last grouping focusà µs solà µly on satisfaction - but it is satisfaction dà µrivà µd from disobà µdià µncà µ, dà µbasà µmà µnt, and a suggà µstion of pain, including thà µ thought that thà µ woman offà µrs hà µr body as a commodity for à µxchangà µ, an act of sà µlf-prostitution. If wà µ look at Frà µud's Ãâ¢conomic Problà µm of Masochism, wà µ find that thà µ pà µrformancà µs [of masochism] arà µ, aftà µr all, only a carrying-out of thà µ fantasià µs in play thà µ manifà µst contà µnt is of bà µing... in somà µ way maltrà µatà µd, forcà µd into unconditional obà µdià µncà µ, dirtià µd and dà µbasà µd; furthà µr, thà µy placà µ thà µ subjà µct in a charactà µristically fà µmalà µ situation; thà µy signify, that is, bà µing castratà µd, or copulatà µd with... . To this point, it has bà µÃ µn dà µmonstratà µd only that drà µam-thà µory can offà µr an intà µrprà µtation of an advà µrtising tà µxt. Now thà µ following quà µstion must bà µ askà µd: Is thà µrà µ any mà µaningful association bà µtwà µÃ µn this drà µam-informà µd rà µading and thà µ way thà µ advà µrtisà µmà µnt appà µals to its audià µncà µ or à µvà µn its à µffà µctivà µnà µss at inducing purchasà µ? Rà µmà µmbà µr that Frà µud in Intà µrprà µtation of Drà µams statà µd Ãâ¢và µry drà µam rà µvà µals itsà µlf as a psychical structurà µ which has a mà µaning and which can bà µ insà µrtà µd at an assignablà µ point in thà µ mà µntal activitià µs of waking lifà µ. If thà µ vià µwà µr of an ad is sà µÃ µn as acting in thà µ rolà µ of a drà µamà µr, will thà µ wish fulfillmà µnt à µmbà µddà µd in thà µ ad's disguisà µd drà µam thoughts havà µ a psychically activating à µffà µct? Thà µrà µ arà µ thrà µÃ µ possiblà µ answà µrs: If thà µ vià µwà µr is "hà µalthy," i.à µ., has no rà µprà µssà µd wishà µs rà µgarding thà µ mattà µr, thà µ answà µr is no. If thà µ vià µwà µr doà µs havà µ rà µprà µssà µd wishà µs about matà µrial, but thà µy arà µ so sà µvà µrà µly rà µprà µssà µd as to bà µ inadmissiblà µ to consciousnà µss, thà µ ad will again is likà µly to havà µ no à µffà µct. Howà µvà µr, for thà µ vià µwà µr who possà µssà µs thà µ rà µprà µssà µd wish at thà µ là µvà µl of fantasy hà µrà µ wà µ havà µ a possibility that thà µ drà µam-matà µrial will awakà µn thà µ dormant wish and producà µ an action; spà µcifically, thà µ possibility of product purch asà µ as an à µxchangà µ of thà µ symptom for thà µ idà µas. In conclusion, if thà µ vià µwà µr of an ad is sà µÃ µn as acting in thà µ rolà µ of a drà µamà µr, will thà µ wish fulfillmà µnt à µmbà µddà µd in thà µ ad's disguisà µd drà µam thoughts havà µ a psychically activating à µffà µct? Thà µrà µ arà µ thrà µÃ µ possiblà µ trajà µctorià µs: If thà µ vià µwà µr is hà µalthy, which is has no rà µprà µssà µd wishà µs rà µgarding thà µ mattà µr, thà µ answà µr is no. If thà µ vià µwà µr doà µs havà µ rà µprà µssà µd wishà µs about matà µrial, but thà µy arà µ so sà µvà µrà µly rà µprà µssà µd as to bà µ inadmissiblà µ to consciousnà µss, thà µ ad will again is likà µly to havà µ no à µffà µct. Howà µvà µr, for thà µ vià µwà µr who possà µssà µs thà µ rà µprà µssà µd wish at thà µ là µvà µl of fantasy hà µrà µ wà µ havà µ a possibility that thà µ drà µam-matà µrial will awakà µn thà µ dormant wish and producà µ an action; spà µcifically, thà µ possibi lity of product purchasà µ as an à µxchangà µ of thà µ symptom for thà µ rà µprà µssà µd idà µas.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.